الاثنين، 7 نوفمبر 2011

اكثر 10 ظواهر طبيعية مدهشه في العالم

Top 10 Most Amazing Natural Phenomenon in The World

10
Ice Circles

Ice circle is extremely rare phenomenon happen in cold water. The great circle can be found in Scandinavian and North America, and the latest one happen in the UK, in January 2009.
 
الجليد الدوائر

الجليد الدائرة هو ظاهرة نادرة للغاية يحدث في الماء البارد. ويمكن الاطلاع على الدائرة الكبرى في أمريكا الشمالية والدول الاسكندنافية ، وآخر واحد يحدث في المملكة المتحدة ، في يناير 2009.



9
Red Tides

A natural phenomena occurs because gathering of microorganisms in the coastal area from the mouth water, sea or river water and make the water purple and red

المد الأحمر

ظاهرة طبيعية تحدث لأنه جمع من الكائنات الحية الدقيقة في المنطقة الساحلية من البحر الفم أو الماء أو مياه الأنهار ، وجعل المياه الأرجواني والأحمر.



8
Columnar Basalt

Rock formations that formed due to the eruption of lava that get cold. Basalt headliner in the world located in the Giant’s Causeway in Northern Ireland

عمودي البازلت

تشكيلات الصخرة التي شكلت بسبب اندلاع الحمم البركانية التي تحصل الباردة. البازلت المتصدر عناوين في العالم تقع في الممر العملاق في ايرلندا الشمالية.




7
Sun Dogs

The phenomenon where there are 3 suns in the horizon.
 

 أحد الكلاب

هذه الظاهرة حيث توجد 3 شموس في الأفق.




 6
 Moeraki Boulders

Round stones at the beach, formed by waves, located at Koekohe Beach.

Moeraki صخور

الحجارة جولة على الشاطئ ، التي شكلتها الأمواج ، وتقع على شاطئ Koekohe.
 


5
 Penitentes

Natural phenomena that happen only in places between Chile and Argentina. It’s a phenomena of snow in the high surface that pointed. It’s caused by strong wind in the Andes mountains.
 
Penitentes

الظواهر الطبيعية التي تحدث إلا في أماكن بين تشيلي والأرجنتين. انها ظاهرة الثلوج في السطح العالية التي أشار. وتسببت الرياح القوية من قبل في جبال الانديز.
 


 4
Light Pillars

Visual phenomena created by the reflection of light.
 
ضوء أعمدة

خلق الظواهر البصرية انعكاس الضوء.
 



 3
Catatumbo Lightning

Venezuelan call this mysterious lightning Relampago del Catatumbo or Catatumbo lightning. Location of lightning at the mouth of the river Catatumbo in lake Maracaribo, Venezuela. Lightning is a great grab by 5 km high. Occurs 140 times even 160 times during the night in 1 year. Each evening bolt occurred during 10 hours. Every hour there is as many as 280 times bolt. So in a year approximately 448,000 times bolt! Lightning occurs because the collision of the winds originating from the Andes. Some people said that this lightning is the largest ozone layer former on earth.
 
كاتاتومبو البرق

فنزويلا استدعاء هذا غامض البرق Relampago ديل كاتاتومبو أو البرق كاتاتومبو. موقع البرق في مصب نهر كاتاتومبو Maracaribo في البحيرة ، وفنزويلا. البرق هو انتزاع كبير من قبل 5 كلم عالية. يحدث 140 مرات مرات 160 حتى خلال الليل في 1 سنة. وقعت كل الترباس مساء خلال 10 ساعة. كل ساعة هناك ما يصل الى 280 مرات الترباس. حتى في السنة ما يقرب من 448000 مرات الترباس! البرق يحدث بسبب اصطدام الرياح القادمة من جبال الانديز. وقال بعض الناس أن هذا هو البرق طبقة الأوزون السابق أكبر على الأرض.
 


2
Cave of the Crystals

Cave that containing crystal located at the mining sites in Chihuahua, Mexico
 
كهف من بلورات

المغارة التي تحتوي على الكريستال الموجود في مواقع التعدين في تشيهواهوا ، المكسيك
 


1
Pink and White Terraces

Natural Wonders from New Zealand that just memories because destroyed by the Tarawera volcanic eruption in 1886. The natural phenomenon of warm water that formed by geysers that blast down the hillside across the thickness of ice left, the largest pool of warm water was recorded around 3 acres. Before the destruction of this phenomenon, It belongs to ” The Eighth Wonder of the World “.
 
الوردي والابيض الشرفات

عجائب الدنيا الطبيعية من نيوزيلندا أن مجرد ذكريات دمرها انفجار Tarawera البركانية في عام 1886. الظاهرة الطبيعية من المياه الدافئة التي شكلتها السخانات أن الانفجار أسفل التل في جميع أنحاء سماكة الجليد اليسار ، وأكبر تجمع من الماء الدافئ وسجلت حوالي 3 فدان. قبل تدمير هذه الظاهرة ، وهو ينتمي إلى "الاعجوبة الثامنة في العالم".
 



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق